Viikon 12 kasvisateriasuunnitelmasi


Tervetuloa jokaviikkoisten reseptisuositusten pariin! Viime aikoina olemmekin saaneet ikäviä uutisia sekä meiltä, että maailmalta. Ajatuksemme ovat sekä sairastuneiden perheiden luona, että myös Venner-perheiden ja heidän, kenellä oli jo valmiiksi taloudellisia haasteita. Tämä tilanne ei ole helppo kellekään. Julkaisemmekin siis tällä viikolla reseptivideoita sometileillämme kiihtyvään tahtiin, mutta eipä unohdeta ateriasuunnitelmaakaan! :) 

Aina viikon alussa Mari Vennerin tiimistä nostaa neljä suositusreseptiä arkesi helpotukseksi. Tarjoamme sinulle siis pienen herkullisen, ravitsevan ja herkullisen kasvisateriasuunnitelman, jonka avulla lisäät ruokavalioosi kasvisruokia ja monipuolisuutta kätevästi - kuin huomaamatta! 

Reseptit löytyvät Vennerin Keittiössä-reseptipalvelusta, jonne saat käyttöoikeuden liittymällä mukaan itse palvelussa, tai ostamalla Venner-ruokakassin apua tarvitsevalle perheelle verkkokaupassamme. Samalla, kun saat itse apua ruokailusi suunnitteluun, autat siis muita. Erityisen tärkeää juuri nyt. Vennerin mallissa kaikki voittavat - ja syövät hyvin! 

Vennerin Keittiössä vastaa arkemme ikuisuuskysymykseen: "mitä tänään syötäisiin", ja Inspiroitumalla herkullisista resepteistä ja syömällä hyvin teet samalla hyvää, sillä palvelun tuotot käytetään suoraan Vennerin ruokakasseihin. Lue lisää palvelusta ➡️ TÄÄLLÄ ⬅️

Venner on perustettu jotta hyvinvointi ja ravitseva ruoka jakautuisivat tasaisemmin yhteiskunnassamme. Vähävaraisille perheille toimitettavien ruokakassien ja reseptien lisäksi haluamme auttaa ihan kaikkia syömään monipuolisemmin - me uskomme että ravitseva ruoka kuuluu ihan kaikille!

terkuin Mari ja Vennerin tiimi ❤️

VIIKON 12 KASVISATERIASUUNNITELMASI LÖYTYY ➡️ TÄÄLTÄ ⬅️

- Makaroni-kurpitsapata

 Pataruokiin voi helposti hyödyntää jääkaapin nahistuneimpiakin kasviksia kuten reseptissä mainitaan. Maustamisessa kannattaa jälleen päästä luovuus irti ja kokeilla rohkeasti erilaisia makuyhdistelmiä. Pastan lisäksi pataruokiin soveltuvat mainiosti myös mm. kvinoa, linssit sekä riisi. 

- Pehmeä linssikeitto pähkinäkermalla

 Pehmeä linssikeitto on ihastuttava arkiruoka, jossa viimeisen silauksen virkaa toimittaa itse hurautettu cashewkerma! Keiton päälle voi vielä paahtaa (cashew)pähkinöitä esimerkiksi chilin kera tuomaan pientä potkua.

- Nopea paistettu riisi tofulla

Keitetty riisi saa pannulla paistettuna ihan uudenlaisen syvän maun. Useasti paistetussa riisissä käytetään myös kananmunaa. Jos haluat annokseen lisää ruokaisuutta, riko loppuvaiheessa muutama kananmuna suoraan pannulle ja sekoita riisin ja kasvisten joukkoon.

 - Tomaattinen tattaripizza

Pizza on jälleen kerran loistava ruoka hyödyntää raaka-aineiden jämiä ja esimerkiksi hieman pehmenneitä ja ylikypsiä tomaatteja (kastikkeeksi). Kastikkeeseen sopivat myös vaikkapa porkkana sekä juuri- ja varsiselleri.